Regulamin Aplikacji Mobilnej Auchan
§1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin (dalej zwany „Regulaminem”) określa zasady i warunki:
- korzystania z Aplikacji Mobilnej Auchan (dalej „Aplikacja”), będącej oprogramowaniem działającym na urządzeniach mobilnych (np. smartfonach) z systemem operacyjnym iOS lub Android, posiadających dostęp do Internetu;
- świadczenia usług drogą elektroniczną za pomocą Aplikacji przez jej operatora, o którym mowa w ust. 2 poniżej.
- Operatorem Aplikacji jest Auchan Polska sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie, ul. Puławska 46, 05-500 Piaseczno, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000032892, o kapitale zakładowym 906 928 900,00 zł, NIP: 5260309174, REGON: 010001888 (dalej „Auchan Polska”).
- Kontakt z Auchan Polska jest możliwy pod adresem siedziby wskazanym powyżej, e-mailowo na adres: kontakt@auchan.pl, przez formularz kontaktowy dostępny na stronie internetowej www.auchan.pl, a także pod numerem infolinii 22 444 02 22 (informacje o godzinach pracy infolinii są dostępne na stronie internetowej www.auchan.pl; opłata za połączenie – jak za zwykłe połączenie telefoniczne według taryfy operatora osoby nawiązującej połączenie).
- Aplikacja jest przeznaczona dla konsumentów. Użytkownikami Aplikacji mogą być wyłącznie osoby fizyczne, które posiadają pełną zdolność do czynności prawnych (dalej „Użytkownicy”).
- Aplikację można pobrać korzystając z internetowego sklepu:
- App Store – dla systemu iOS;
- Google Play – dla systemu Android.
- Pobranie Aplikacji ze sklepów, o których mowa powyżej, jak również korzystanie z oferowanych za jej pośrednictwem przez Auchan Polska usług jest bezpłatne.
- Koszty transmisji danych wymaganych do pobrania, instalacji, uruchomienia i korzystania z Aplikacji pokrywają jej Użytkownicy we własnym zakresie na podstawie umów zawartych z ich operatorami telekomunikacyjnymi lub innym dostawcą Internetu.
- Regulamin jest dostępny na stronie internetowej www.auchan.pl, w sklepach App Store i Google Play oraz w Aplikacji. Przed pobraniem i zainstalowaniem Aplikacji, Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu.
§2. Wymagania techniczne i funkcjonalności Aplikacji
- Aplikacja dostępna jest dla wszystkich użytkowników urządzeń mobilnych spełniających wskazane poniżej wymagania techniczne, którzy pobiorą ją z odpowiedniego sklepu i prawidłowo uruchomią na urządzeniu mobilnym.
- Urządzenie mobilne, na którym ma zostać uruchomiona Aplikacja, spełniać musi następujące wymagania techniczne dotyczące systemu operacyjnego:
- dla wersji aplikacji pobranej z App Store – iOS w wersji minimum 13.0;
- dla wersji aplikacji pobranej z Google Play – Android w wersji minimum 5.0.
- Aplikacja jest przeznaczona do działania w trybie online, tj. kiedy w urządzeniu mobilnym Użytkownika jest włączony dostęp do Internetu. Z niektórych funkcjonalności dostępnych w Aplikacji można korzystać także w trybie offline. Auchan Polska nie gwarantuje jednak aktualności i poprawności działania tych funkcjonalności podczas działania ich w trybie offline.
- Aplikacja daje możliwość Użytkownikowi w szczególności:
- przeglądania lokalizacji i informacji o sklepach Auchan Polska oraz – po wyrażeniu zgody na dostęp do danych o lokalizacji urządzenia mobilnego – z funkcji wskazania danych do nawigacji do tych sklepów (nawigacja jest możliwa za pomocą zewnętrznych aplikacji);
- przeglądania aktualnych promocji oraz gazetek Auchan Polska;
- założenia Cyfrowego Konta Auchan, o którym mowa w odrębnym „Regulaminie Cyfrowego Konta Auchan oraz sklepu internetowego Zakupy.Auchan.pl” (po zaakceptowaniu tego regulaminu), logowania do Cyfrowego Konta Auchan i korzystania z dostępnych tam funkcjonalności oraz zapoznawania się z danymi Użytkownika przypisanymi do jego Cyfrowego Konta Auchan (https://zakupy.auchan.pl/regulamin);
- korzystania z funkcjonalności związanych z uczestnictwem Użytkownika w Programie Lojalnościowym „Skarbonka”, organizowanym przez Auchan Polska, na zasadach określonych w odrębnym „Regulaminie Programu Lojalnościowego „Skarbonka” (https://www.auchan.pl/pl/dla-klienta/prawny/regulamin-programu-lolajnosciowego-skarbonka);
- zapoznawania się i korzystania – na zasadach i warunkach określonych w odrębnych regulaminach, dokumentach lub komunikatach widocznych w Aplikacji – z ofert (w tym ofert kuponowych), skierowanych do Użytkowników (w tym wybranych grup Użytkowników, takich jak np. uczestnicy Programu Lojalnościowego „Skarbonka”, subskrybenci newslettera Auchan Polska);
- korzystania z innych funkcjonalności udostępnionych w Aplikacji.
- Niektóre funkcjonalności Aplikacji są dostępne wyłącznie dla Użytkowników zalogowanych do swojego Cyfrowego Konta Auchan lub będących uczestnikami Programu Lojalnościowego „Skarbonka”.
- Aplikacja oraz zawarte w niej materiały i informacje, rozwiązania, wybór i układ prezentowanych w ramach Aplikacji treści, logotypy, elementy graficzne, znaki towarowe, stanowią przedmiot praw wyłącznych Auchan Polska lub jej partnerów biznesowych.
§3. Ogólne zasady korzystania z Aplikacji
- Użytkownicy są zobowiązani do:
- korzystania z Aplikacji w sposób zgodny z obowiązującym prawem, Regulaminem i regulaminami sklepów, z których Aplikacja została pobrana, a także z zasadami współżycia społecznego (w szczególności zaś korzystania z Aplikacji w sposób niemający na celu zakłócenia jej funkcjonowania);
- korzystania z informacji i materiałów udostępnionych za pośrednictwem Aplikacji z poszanowaniem dla praw własności intelektualnej.
- Zabronione jest w ramach korzystania z Aplikacji dostarczanie przez Użytkowników treści o charakterze bezprawnym, naruszających prawo lub dobre obyczaje.
§4. Zakończenie korzystania z Aplikacji, modyfikacje i aktualizacje
- Użytkownicy mogą w dowolnym czasie zaprzestać korzystania z Aplikacji, w szczególności wówczas, gdy nie zaakceptują zmian wprowadzonych w Regulaminie lub modyfikacji Aplikacji. Zaprzestanie korzystania z Aplikacji wymaga jej usunięcia z urządzenia mobilnego.
- Samo odinstalowanie Aplikacji z urządzenia mobilnego Użytkownika nie jest równoznaczne z usunięciem Cyfrowego Konta Auchan (jeżeli Użytkownik posiada takie konto) ani z zakończeniem uczestnictwa w Programie Lojalnościowym „Skarbonka” (jeżeli Użytkownik jest uczestnikiem tego programu). Użytkownik może zrezygnować z Cyfrowego Konta Auchan i powiązanych z tym kontem funkcjonalności, a także z Programu Lojalnościowego „Skarbonka” i powiązanych z nim funkcjonalności zgodnie z zasadami opisanymi w „Regulaminie Cyfrowego Konta Auchan oraz sklepu internetowego Zakupy.Auchan.pl” lub – odpowiednio – „Regulaminie Programu Lojalnościowego „Skarbonka”.
- W przypadku stwierdzenia przez Auchan Polska, że Użytkownik w związku z korzystaniem z Aplikacji dopuszcza się działań zabronionych prawem lub Regulaminem, Auchan Polska może podjąć prawem dozwolone działania, w tym ograniczyć możliwość korzystania przez Użytkownika z Aplikacji i świadczonych za jej pośrednictwem usług.
- W związku ze stałym rozwojem technologii, zmianami przepisów prawa mającymi wpływ na Aplikację lub dostosowaniem Aplikacji do asortymentu oferowanych towarów i usług oraz do działań promocyjnych i marketingowych podejmowanych przez Auchan Polska, Auchan Polska może zmieniać (w tym rozbudowywać, dodawać nowe lub wycofywać dotychczasowe) funkcjonalności Aplikacji. Takie zmiany będą dokonywane po powiadomieniu Użytkowników z odpowiednim wyprzedzeniem, co najmniej poprzez zamieszczenie informacji w Aplikacji.
- Auchan Polska może zakończyć świadczenie usług za pośrednictwem Aplikacji i wycofać do niej dostęp (wycofanie Aplikacji) z ważnych przyczyn, jakimi są:
- ekonomiczna nieopłacalność udostępniania Aplikacji;
- uruchomienie w miejsce Aplikacji nowej platformy lub narzędzia realizującego dotychczasowe funkcjonalności Aplikacji;
- okoliczności zewnętrzne, niezależne od Auchan Polska, uniemożliwiające dalsze oferowanie Aplikacji (w tym działania zewnętrznych dostawców, na które Auchan Polska nie ma wpływu);
- zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub ich interpretacji stosowanej przez sądy lub organy władzy publicznej, mająca bezpośredni, istotny wpływ na Aplikację i uzasadniająca jej wycofanie.
O wycofaniu Aplikacji Auchan Polska powiadomi Użytkowników z odpowiednim wyprzedzeniem, nie krótszym niż 14 dni.
- Informację (powiadomienie) w zakresie, o którym mowa w ust. 5 powyżej, Auchan Polska zamieści co najmniej na stronie www.auchan.pl oraz w samej Aplikacji.
- Użytkownicy powinni instalować aktualizacje Aplikacji, które są okresowo udostępniane przez Auchan Polska. Aktualizacje pozwalają na utrzymanie bezpieczeństwa Aplikacji, zapewnienie jej prawidłowego działania oraz korzystanie z nowych lub zmodyfikowanych funkcjonalności, jakie mogą być udostępniane przez Auchan Polska w Aplikacji w związku z jej rozwojem i konfiguracji urządzenia mobilnego Użytkownika, aktualizacje mogą być instalowane automatycznie lub wymagać działania Użytkownika.
- Auchan Polska jest zobowiązana dołożyć należytej staranności w celu zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego działania Aplikacji. Ze względów bezpieczeństwa, a także z uwagi na prace techniczne dotyczące rozwoju lub aktualizacji Aplikacji, Aplikacja może automatycznie wylogowywać Użytkowników lub mogą wystąpić przerwy w jej działaniu. Auchan Polska może również od czasu do czasu wydawać komunikaty dla Użytkowników zawierające zalecenia dotyczące zasad bezpieczeństwa związanych z korzystaniem z Aplikacji.
- Bez uszczerbku dla zobowiązań Auchan Polska dotyczących zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego działania Aplikacji, Użytkownik jest zobowiązany we własnym zakresie do:
- zabezpieczenia przed dostępem nieuprawnionych osób trzecich loginu i hasła używanych do logowania w Aplikacji,
- instalowania aktualizacji Aplikacji,
- zapewnienia bezpieczeństwa urządzeń, na których korzysta z Aplikacji, w szczególności poprzez instalowanie aktualizacji bezpieczeństwa systemu operacyjnego, korzystanie z oprogramowania antywirusowego i zachowanie ostrożności podczas korzystania z Internetu.
§5. Reklamacje
- Wszelkie reklamacje związane z działaniem Aplikacji oraz ze świadczeniem za jej pośrednictwem usług należy kierować do Auchan Polska na adres e-mail: kontakt@auchan.pl lub korespondencyjnie na adres: Auchan Polska sp. z o.o., ul. Puławska 46, 05-500 Piaseczno (z zalecanym dopiskiem „Reklamacja – aplikacja”).
- Reklamacja powinna zawierać w swej treści dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny lub e-mail), opis i powód reklamacji oraz treść żądania. W przypadku gdy reklamacja dotyczy nieprawidłowego działania Aplikacji, powinna w miarę możliwości zawierać również nazwę i model urządzenia mobilnego oraz wersję systemu operacyjnego i Aplikacji zainstalowanych na tym urządzeniu.
- Auchan Polska udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej lub listem wysłanym na adres podany w reklamacji (w zależności od formy kontaktu preferowanej przez osobę składającą reklamację), w terminie 14 dni od jej otrzymania. W sytuacji, gdy podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Auchan Polska zwraca się, przed rozpatrzeniem reklamacji, do osoby, która wniosła reklamację, o ich uzupełnienie.
- Reklamacje są rozpatrywane zgodnie z postanowieniami Regulaminu i przepisami prawa powszechnie obowiązującego w Polsce.
§6. Zmiana i dostęp do Regulaminu
- Auchan Polska ma prawo do zmiany Regulaminu z ważnej przyczyny, jaką jest:
- zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub ich interpretacji stosowanej przez sądy lub organy władzy publicznej, mająca bezpośredni wpływ na treść Regulaminu i skutkująca koniecznością jego dostosowania do takiej zmiany przepisów lub ich interpretacji;
- wydanie orzeczenia, decyzji, zalecenia lub innego podobnego aktu przez sąd lub uprawniony organ władzy publicznej, mającego bezpośredni wpływ na treść Regulaminu i skutkującego koniecznością jego zmiany w celu dostosowania do takiego orzeczenia, decyzji, zalecenia lub innego podobnego aktu;
- zapobieganie naruszeniom Regulaminu lub przeciwdziałanie nadużyciom;
- usunięcie ewentualnych omyłek, błędów, niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści Regulaminu;
- zmiana funkcjonalności Aplikacji, skutkująca koniecznością dostosowania Regulaminu do takiej zmiany;
- zmiana w zakresie nazw, adresów, linków (łączy) lub danych firmowych wskazanych w treści Regulaminu;
- konieczność aktualizacji wymogów technicznych lub standardów bezpieczeństwa wskazanych w Regulaminie;
- usprawnienie obsługi Użytkowników.
- O zmianach w Regulaminie Auchan Polska poinformuje z wyprzedzeniem nie mniejszym niż 14 dni przed ich wejściem w życie – co najmniej poprzez zamieszczenie komunikatu o zmianie Regulaminu w Aplikacji wraz z udostępnieniem zmienionego Regulaminu w sposób, o którym mowa w ust. 3 poniżej. Jeśli Użytkownik nie zaprzestanie korzystania z Aplikacji, zmieniony Regulamin będzie się do niego stosować. Niezależnie od powyższego, Użytkownik może zaprzestać korzystania z Aplikacji w każdym czasie na zasadach przewidzianych w § 4 Regulaminu.
- Auchan Polska zapewnia dostęp do Regulaminu za pośrednictwem linku zamieszczonego na stronie internetowej www.auchan.pl lub jej podstronach oraz bezpośrednio w Aplikacji, a także w sklepach App Store i Google Play.
§7. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Aplikacji jest Auchan Polska sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie, ul. Puławska 46, 05-500 Piaseczno (dalej „Administrator”).
- Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się na adres e-mail: daneosobowe@auchan.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych”.
- Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane w celu:
- wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie, w tym w celu założenia Cyfrowego Konta Auchan oraz dokonywania zakupów w sklepie internetowym – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania danych w celu wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa ciążących na Administratorze, w szczególności w zakresie obowiązków wynikających z przepisów podatkowo-księgowych – podstawą prawną jest niezbędność przetwarzania danych w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- wysyłania przez Administratora komunikacji marketingowej na podany w Aplikacji numer telefonu i adres e-mail – podstawą prawną przetwarzania jest dobrowolna zgoda Użytkowników na otrzymywanie treści marketingowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes administratora polegający na ustaleniu, dochodzeniu i egzekucji ewentualnych roszczeń oraz obrony przed tego typu roszczeniami w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- analitycznym i statystycznym, który polega na analizie aktywności Użytkowników w Aplikacji, a także badaniu satysfakcji Użytkowników z korzystania z Aplikacji – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora polegający na prowadzeniu analiz preferencji Użytkowników w celu poprawy funkcjonalności Aplikacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- wskazania danych do nawigacji do sklepów Administratora – podstawą prawną przetwarzania jest dobrowolna zgoda Użytkownika na dostęp do danych o lokalizacji urządzenia mobilnego (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Odmowa podania danych będzie skutkowała brakiem możliwości zawarcia i realizacji umowy. Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania treści marketingowych od Administratora. Podanie danych o lokalizacji urządzenia mobilnego jest dobrowolne, ale niezbędne w celu skorzystania przez Użytkownika z funkcji Aplikacji w postaci wskazania danych do nawigacji do sklepów Administratora.
- Dostęp do danych osobowych Użytkowników mogą mieć w odpowiednim zakresie:
- upoważnieni pracownicy Administratora;
- podmioty obsługujące systemy informatyczne, w których są przetwarzane dane Użytkowników Aplikacji, podmioty wykonujące usługi administracyjne na rzecz Administratora (np. niszczenia dokumentów).
- Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane przez następujące okresy:
- trwania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także do czasu usunięcia Cyfrowego Konta Auchan;
- w zakresie w jakim dane osobowe są przetwarzane w celu komunikacji marketingowej, wyświetlania nawigacji do sklepów Administratora oraz prowadzenia analiz marketingowych, dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w tym celu;
- w zakresie w jakim dane osobowe są przetwarzane w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa ciążących na Administratorze, dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z właściwych przepisów prawa;
- okres przetwarzania danych osobowych Użytkowników może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora.
- Użytkownik, który udzielił zgody na przesyłanie komunikacji marketingowej, może tą zgodę cofnąć w dowolnym momencie (np. kontaktując się z Administratorem na adres e-mail: daneosobowe@auchan.pl). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Użytkownik może cofnąć zgodę na dostęp do danych o lokalizacji urządzenia mobilnego w dowolnym momencie poprzez zmianę ustawień urządzenia mobilnego. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane przez następujące okresy:
- żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych;
- wycofania wyrażonych zgód w każdym czasie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych do momentu wycofania zgody;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych dotyczącej przetwarzania danych osobowych.
- W celu uzyskania dodatkowych informacji lub wniesienia żądań dotyczących przetwarzania danych osobowych, Użytkownicy mogą skontaktować się z Inspektorem ochrony danych za pomocą danych kontaktowych wskazanych w ust. 2 powyżej.
- Dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane podmiotom mającym siedzibę w państwie trzecim, wyłącznie na podstawie zawartych odpowiednich umów (standardowe klauzule umowne zatwierdzone zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych).
- Dane osobowe Użytkowników nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym poprzez profilowanie. Użytkownikom Aplikacji biorącym udział w Programie Lojalnościowym „Skarbonka” w zakładce „Kupony” będą wyświetlane spersonalizowane oferty, które przyznawane są Użytkownikom biorącym udział w Programie Lojalnościowym „Skarbonka”. Informacje na temat przyznawania kuponów znajdują się w „Regulaminie Programu Lojalnościowego „Skarbonka” dostępnym pod adresem: https://www.auchan.pl/pl/dla-klienta/prawny/regulamin-programu-lolajnosciowego-skarbonka, a także w regulaminie „Kupony rabatowe w Aplikacji Mobilnej Auchan” dostępnym na stronie internetowej www.auchan.pl w zakładce „Regulaminy akcji promocyjnych” pod adresem: https://www.auchan.pl/pl/dla-klienta/prawny/regulaminy-akcji-promocyjnych.
- Szczegółowe informacje na temat przetwarzania przez Administratora danych osobowych oraz plików cookies znajduje się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://www.auchan.pl/pl/dla-klienta/polityka-prywatnosci.
§8. Postanowienia końcowe
- Regulamin podlega przepisom prawa powszechnie obowiązującego w Polsce.
Regulamin dostępny do pobrania pod tym linkiem: Regulamin Aplikacji Mobilnej od 21.08.2023 r.